Hemendex su nedavno izbacili svoj album, Solution to Reality. Budući da neke članove benda osobno poznajem, a s nekima sam se i fotografirao dok držimo glineni penis, bilo bi poprilično neprofesionalno od mene da recenziram njihov album.

Narry mozaik 1U tu svrhu, pozvao sam umirovljenog  eminentnog hrvatskog pisca i kritičara Eugena Vidrića da obavi tu čast u moje ime, tako da Ozbiljna Nota ostane Ozbiljna i netaknuta mnogim eventualnim romantičnim prijateljstvima. Prepuštam vas u ruke Eugenu.

Pozdrav drage Šumske Životinje i njihovi prijatelji. Moje ime je Eugen i ja se bavim pisanjem (i to Vrhunskim pisanjem) već dulje vremena, tako da ću vam danas na ovom glomaznim-spolovilom-obdarenom blogu JA predstaviti prvi i zadnji album Hemendexa ikad . Za one koji ne znaju, “prvi i zadnji album” je zanimljiv kuriozitet *PLEONAZAM LICE* – nakon nekoliko godina sviranja i izdavanja EP-a, bend je konačno odlučio izbaciti album. I onda se raspasti. Moram priznati, vrlo pametan potez. Svi znamo za onu “o mrtvima sve najbolje”, a budući da je bend u nekom smislu umro, sve recenzije ovog albuma jednostavno moraju biti prepune komplimenata i epiteta. Tko bi htio gaziti po leševima? He he he. *olovka u penisu*

Ono što me odmah zasmetalo kada sam raspakirao album (.zip) je bio njegov cover art. Hemendex je uvijek vodio računa o vizualnoj prezentaciji svojih radova – pogledate li njihovu bandcamp stranicu, vidjet ćete jednostavne, čiste i lijepe covere (nadao sam se da će Solution to Reality biti u stilu meni najdražeg November Sessions EP, kad su već i sadržajno slični). Međutim, dobili smo nešto neočekivano: promijenjenu tipografiju, crno-bijelu fotku (bez žute koja je inače korištena kao akcent) i neku pičku. Iako nisam dizajner, ovim putem se nudim bendu da zamijene taj cover mojom verzijom, za koju osobno mislim da je čak i bolja.

Solution to Reality

Album otvara  Faith in War. Synth je očiti fromage New Orderu (jedini new wave bend koji znam), što ukratko u Zemlji Kritičara znači da je dobar. Iako je ovu pjesmu vrlo lako (ali i naivno!) protumačiti kao metaforu za ljubav ili sam odnos sa Životom, to bi bila velika greška.  Ono što Naranča riječima ove anti-budnice/davorije manje ili više suptilno ubacuje u slušateljevu podsvijest je referenca na povratak generala Gotovine u Hrvatsku. Kako bih što bolje ilustrirao svoj point, prilažem ilustraciju:

Gotovina 1Još nije očito?

Gotovina 2Sjetimo se priče o Gotovini. Kako je iz vojnika koji se borio za suverenu republiku Hrvatsku nakon povratka postao netko koga su državljani Hrvatske dočekali mlako, zbog njegovih mlakih medijskih istupa. Gotovina iz 2012. nije isti Gotovina kao tijekom Domovinskog Rata. Hemendex se odlično vratio u prošlost (i tematski i glazbenim stilom) i podsjetio nas na vječnu činjenicu kako je samo promjena stalna, kako se trebamo maknuti sa bojišnice, i kad nas netko napadne – samo skupiti sve svoje torbe i otići. Ovo je možda i ironična kritika Gotovine, jer se očekivalo da će se nastaviti boriti, no to već spada u špekulantske stvari koje nisu tema ovog bloga i ove recenzije. Za sve koji sumnjaju u moje tumačenje pjesme, valja znati kako se Hemendex domoljubnim temama bavi još od svog prvog EP-a, na kojem zadnja stvar nosi naslov “Miniwelle (Tanz der Tudjman) (live)”, koja se pojavljuje ponovno kao prva pjesma na drugom EP-u. Uglavnom, Faith in War je odlična pjesma.

Pick me up mi se nije svidjela jer se radi o promiskuitetu a ja sam dobar kršćan i nadam se da će Gospa Previšnja oprostiti svima kojima je ova pjesma dobra.

A ukoliko se želite trzati kao kakav bumbar (ja želim), poslušajte sljedeću pjesmu s albuma, Initial Ideas. Meni je poznata još od November Sessions EP-a, samo se sad ljepše čuje, ne znam kako se to kaže u glazbenim krugovima.

Song in A Minor je očita referenca na album Alicie Keys iz 2001, i malo manje očita na Tainted Love (02:28, valjda samo meni u čitavom Svemiru). Glazbeno gledano, ova pjesma je možda najbliže nečemu što bi “stari Hemendex” napravio, pogotovo na temelju početka. Nisam ju ubrao. Nakon nje dolazi TV Zagreb, koja traje koliko i moj prosječni spolni odnos. 18 sekundi. Onda slijedi Solution to Reality, samo nisam siguran zove li se album po toj pjesmi ili se pjesma tako zove po albumu. Riječ je o romantičnoj pjesmi koju komotno možete zamisliti kao pozadinu dok ležite sa svojim Posebnom Osobom i govorite joj sve što osjećate spram nje. A ako ne osjećate ništa, IZMISLITE NEŠTO IPAK STE VI DOBRI KRŠĆANIUPS i kada vam povjeruje, pustite neku drugu pjesmu.

Recimo, Fall Together, koja je i slučajno iduća na albumu. Također poznata još od doba November Sessionsa, jedna je od vrhunaca albuma. Jedino nisam siguran oko uporabe efekata na Narančinom glasu, no što ja znam, nisam diplomirani inžinjer muzike.

U nastavljanju “jedna super stvar, jedna blje” patterna albuma, pravilo potvrđuje Safe from Ghosts. Pa idemo na iduću. Just Because je vjerojatno najbolja pjesma albuma, a možda i najbolja koju je Hemendex ikad napravio. Zvoncasti melankolični početak možda vas podsjeti na nešto, recimo na nevjerojatno sexy mrdanje anusom na Whamov Last Christmas. Ali u suštini je riječ o izuzetno depresivnoj i lijepoj skladbi, koja bi se mogla usporediti s osjećajem kada snimate nekoga tko vam se sviđa i čekate da pogleda prema vama. I naravno, kad tad će pogledati (JER SI JEBENI PSIHO KOJI BULJI), jer svi kad tad pogledaju negdje, ali to nije bitno – bitno je da je samo ta osoba pogledala. Ostali nemaju ni oči. E, takva je Just Because.

Album zaključuje Anxiety Song, čiji me naslov užasno obradovao kad sam tek dobio recenzentsku kopiju albuma prije svih vas drugih običnih ljudi, jer sam očekivao eventualno razbijanje svega i povratak u stari Hemendex, možda čak nešto i nalik na Detox?! Međutim, dobili smo jednostavnu brojalicu koja je jednom za svagda potvrdila da bi stari Hemendex bio mrtav čak i da je novi nastavio živjeti.

Hemendex sam pratio od samog rođenja i treba prihvatiti da je od nervoznog i podivljalog djeteta/tinejdžera koje se panično tražilo u svojoj adolescenciji, konačno postao odrasla osoba. Koja je onda i tragično i prerano preminula u svojoj dvadeset i petoj godini.

Sve u svemu, ovo je najgori album kojeg je Hemendex ikad izdao. Ali i najbolji.

recenzija_hemPoslušajte ga u cijelosti besplatno (ili platite koliko mislite da zaslužuje) na njihovom bandcampu.

