Bok. Danas je trebao bit dan kad recenziram novi Hemendex, ali budući da mi se nije pisalo o tome, sjetio sam se da nisam plaćen i da na ovom blogu ne moram radit ništa što mi se ne da, pa sam kao slobodna duša koja jesam odlučio posvetit ovaj tekst Linkin parku. Ako očekujete neko hipsterko ironično izdrkavanje / retro geek numetal chic onda odjebite na tumblr za upustva o tome kako uskladit svoju undercut frizuru s psihodeličnim teksturama na džemperu. Ili što je već kul ovih dana, ja živim u izolaciji pa ne znam.

Uglavnom, 29.11. je izišao Recharged, kao remix album Living Thingsa iz 2012., pa sam ga slušao. U biti se samo radi o sterilnim dubstep obradama za koje sam ja prestar, ali sam skoro pa uvjeren da je djeci to super. Ali nema baš smisla slušati neki remix album ako nisi na ti s originalom, tako da sam proveo dan podsjećajući se kako zvuči Living Things. I oke je. U jednom trenu polulucidnosti čak mi je palo na pamet da ima sličnu strukturu Hybrid Theoryu i Meteori te da bih ih mogao usporediti.

Kao prvo, sva tri albuma imaju 12 pjesama (meteora ima 13, ali prva je neko kratko orkestralno govno koje služi samo kao uvod u Don’t Stay, tako da zapravo 12). Zadnja pjesma je uvijek neš lagano i dominira Chester (Pushing me away / Numb / Poweless), stvar prije toga je uvijek instrumental (Cure for the itch / Session / Tinfoil), a prije tog neki glomazni rep kojim dominira Shinoda (Forgotten / Nobody’s Listening / Skin to bone) , koji mi dosta baca na Gretorpa (Fig 1).

Gretorp (lijevo) i Mike Shinoda (desno).

Fig 1. Gretorp (lijevo) i Mike Shinoda (desno). Možda su slični, a možda sam rasist. Ups.

Tu sam već postao entuzijastičan. Ako su zadnje tri pjesme toliko slične (u smislu strukture albuma), sigurno je i ostatak. Zadao sam si zadatak. Iskoristio sam sve metode koje su mi bile na raspolaganju. Uspoređivao sam word cloudove lyricsa pjesama koje bi po nečemu trebali biti analogni (Fig 2) i tražio sličnost između njih na statistički način.

Razlike i sličnosti između Burn it down i One step closer, kao primjer word cloud usporedbe

Fig 2. Razlike i sličnosti između One step closer i Burn it down, kao primjer word cloud usporedbe.

Slušao sam pjesmu po pjesmu i pažljivo zapisivao strukturu te redoslijed dionica, točkama označavao koja je pjesma bila koji po redu singl s kojeg albuma, vukao linije korelacije (Fig 3) i, iako sam našao neke očite i ogromne sličnosti između Hybrid Theory i Meteore (One step closer = Don’t stay, With you = Lying from you, In the end = Somewhere I belong, Crawling = Easier to run, Place for my head = Faint, zadnje tri), Living Things ipak nije potvrdio moje površne sumnje u sličnost. Kao da je redoslijed zadnje tri pjesme jedino što je poveznica između “novog” i “starog” LP-a. Možda postoje neke sličnosti između pjesama (Lies, Greed, Misery = Points of Authority = Hit the floor, Skin to bone = With you), no nedovoljno kako bi se reklo kako je Living things duhovno nastavio tradiciju starog Linkin Parka. Unatoč tome, ovaj album je definitivno bolji od zadnja dva govna (Minutes to Midnight i A Thousand Suns), s kojih se zapravo ne sjećam niti jedne pjesme.

Ovo je slika koja, ukratko, govori "Paranoidna shizofrenija"

Fig 3. Ovo je slika koja, ukratko, govori “Paranoidna shizofrenija”

Za kraj ću vas ostaviti s jednom pjesmom s albuma koja mi se sviđa:

Kao i sa word cloudom onoga što ja sam mislim o ovoj recenziji/tekstu/čemu već:

Recenzija vlastite recenzije

Recenzija vlastite recenzije

